Selamat Datang ke Blog UMNO Bahagian Segambut

Assalamualaikum

Kelahiran Blog ini ialah untuk membolehkan ahli-ahli UMNO Bahagian Segambut menimba dan memberi pandangan, kritikan serta cadangan membina demi mempertingkatkan dan memperkasakan UMNO di Segambut. Perbezaan pendapat sudah pasti akan wujud namun diharapkan boleh kita menfaatkan bersama dengan menghadkan perbezaan itu dalam bentuk professionalisme dan tidak dalam bentuk peribadi.

09 April 2010

Betul ke ada "Imam Jahat"

Ketua Pengarah JAWI YBhg Dato Che Mat, dalam satu perbincangan baru-baru ini telah mendedahkan adanya Imam Imam yang 'cuai' atau 'tidak bertanggungjawab', diantara para pegawai JAWI bertaraf Imam yang dihantar bertugas di masjid-masjid dalam Wilayah Persekutuan. Imam Imam tersebut yang beliau kategorikan 'Imam Jahat' walaupun kecil jumlah nya, namun beliau melahirkan rasa kesal betapa para-para graduan yang berilmu, lebih lebih lagi dalam bidang agama, ada kalanya terlalu mementingkan pulangan material daripada mencurahkan bakti kepada masyarakat terutama kepada umat islam.

Beliau seterusnya berkata, pegawai tersebut (Imam) sewaktu ditemuduga mengakui sanggup segala-gala nya namun apabila berkhidmat di masjid-masjid telah 'terbuka mata' kepada jawatan lain yang lebih nilai gaji nya dan mereka mula lah mengubah perangai. Sehingga ada yang sanggup mengubah bacaan Fatihahnya supaya berbunyi sumbang (yang diwaktu temuduga amat baik), dengan harapan beliau digugurkan dari jawatan Imam tersebut. Ada juga yang tidak mengikut peraturan kerja sehingga menimbulkan masalah dengan masyarakat setempat atau AJK masjid berkenaan.

MasyaAllah !!! Benarkah ini wujud di tanah air tercinta ini... Tak kan lah Ketua Pengarah JAWI nak berbohong kan ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan